Project

Lagerhuis Debat

Discussie Interactief Betrokkenheid

Lagerhuis Debat

[rev_slider Lagerhuisdebat]

 

ALGEMEEN

Het Lagerhuisdebat is een interactieve methode om met medewerkers te communiceren over allerlei zaken die spelen. Je brengt iedereen zo in beweging en je zult verrast zijn hoeveel waardevolle informatie er uit de groep komt op een heel ontspannen en leuke wijze. De ervaring leert dat het heel interessant is om de kijken naar wat er speelt en leeft onder de medewerkers. Maar ook de medewerkers zelf hebben lol en ervaren het Lagerhuis Debat als een losse en open manier van communiceren over het bedrijf. Het grote voordeel van het Lagerhuis Debat is dat er veel mensen aan het woord komen. In het begin zijn dat vaak de mensen die graag in het middelpunt staan, maar later in het debat zal de presentator ook de meer bescheiden mensen aanspreken die vaak verrassende inzichten geven omdat ze wat langer bij de materie hebben stil gestaan. Kortom, iedereen kan elkaar verrassen en de ervaring leert dat er vaak nog maanden over het Lagerhuis Debat in een organisatie wordt nagesproken.

WANNEER INZETBAAR?

Een Lagerhuisdebat kun je inzetten bij congressen, tijdens veranderingstrajecten en trajecten waarbij leidinggevenden met de medewerkers willen kijken naar wat er leeft en wat er mogelijk is binnen de organisatie. Maar je kunt het ook uiteraard inzetten als klantenevent waar je de relaties uitnodigt om relevante zaken te bespreken tijdens een luchtig debat. Het debat kan bij een grote groep mensen ook op een toneel plaats vinden.  Showtime: 60-180 minuten. Groep: 20 tot 400 man

De BOVAG in de Brabanthallen met o.a. Humberto Tan

INPUT VOORAF EN STELLINGEN
  • Op basis van uw input vooraf wordt een basis gelegd voor het Lagerhuis Debat;
  • Er wordt een factsheet gestuurd die u door een vastgelegde set vragen heen leidt, waardoor u richting en houvast krijgt en niet te lang hoeft na te denken over wat relevante input zou kunnen zijn;
  • Het factsheet kunt u eventueel met meerdere personen invullen, zodat de informatie goed en breed gedragen is;
  • Na het retourneren van de factsheet volgt een telefonisch voorgesprek of indien u dat liever heeft een meeting;
  • De onderwerpen die u relevant vindt worden vertaald in prikkelende stellingen die tijdens het debat worden voorgelegd
  • Het debat zal op een vlotte en humoristische wijze worden geleid;
  • De laatste input van de dag wordt ook meegenomen in het debat;
 
HET LAGERHUIS DEBAT
  • De presentator van het Lagerhuis Debat gaat gepast gekleed;
  • De opstelling van het publiek is essentieel. Dit moet een debatsituatie zijn, waarbij er 2 of meerdere rijen stoelen tegenover elkaar worden geplaatst;
  • Goed professioneel geluid en licht is belangrijk. Dit kunnen wij eventueel voor uw verzorgen;
  • De groep word onderverdeeld in kleinere groepen. Deze gaan tegen elkaar debatteren, waarbij de ene groep de stelling zal verdedigen en de ander de stelling probeert omver te werpen;
  • Per stelling wordt er ca 5-10 minuten gedebatteerd;
  • Er kunnen door de toeschouwers ook gele kaarten worden uitgedeeld aan debaters;
  • Er kan een wedstrijdelement aan worden toegevoegd;
  • De presentatiestijl van het debat zal altijd in lijn zijn met de grenzen die u aangeeft.
 
quotes over Lagerhuis Debat

willemieke-de-waal-en logo kdc_edited-1WILLEMIEKE DE WAAL (DIRECTEUR KENNEMER DUIN CAMPINGS)
“Harry wist met rake opmerkingen echt te verbinden met onze medewerkers en op eigen wijze de lach in de dag te houden. Hij mengt zich op voorhand onder het team en voelt de cultuur van het bedrijf snel aan. Hij laat zich verbazen en dat komt terug tijdens de begeleiding van de activiteit (bij ons Lagerhuis constructie) door zeer gevat een spiegel voor te houden. Eerst schateren en dan denken: “mmm.. , tsjaa..” Jong en oud voelde zich aangeraakt door zijn scherpe humor.”